Filmtyper
Filmtyper

En Instafilm kan være mange ting

Kan du finde den type film, du har brug for?

“SoMe Story”

Golden_instafilm

Vores unikke produkt er ”Instafilmen”. Det er en minidokumentar, der tager udgangspunkt i en rigtig historie med rigtige mennesker. Det kan i princippet være alle de nedenstående filmtyper. Har du mod på at få produceret sådan en, kræver det blot at du kontakter os, så klarer vi resten.

Læs mere om SoMe Story >

Reklamefilm

En reklamefilm har et stærkt gennemtænkt, visuelt salgsbudskab og kan ikke være improviseret som en Instafilm (SoMe Story). Altså er det en kort film primært målrettet en særlig målgruppe og ofte med en meget konkret kampagne som hovedårsag eller et konkret produkt, der skal sælges. Den skal være planlagt, castet, skrevet, klippet og filmet på en bestemt og predefineret facon. Skal den vises på TV? Skal den være i forskellige versioner? Den er individuel at få produceret, så der er nok at snakke om.

Læs mere om Reklamefilm >

new_megaphone

Profilfilm

En profilfilm stiller spørgsmålet “hvad?” og ikke så meget “hvem”. En profilfilm er en generel film, der på en simpel, professionel facon, skildrer og italesætter jeres kerneværdier som firma. En profilfilm er som regel direktøren, ejeren eller en lignende person, der viser rundt, fortæller og iscenesætter virksomheden eller organisationen på en politisk korrekt måde. Der vises som regel dronebilleder af bygninger, slowmotionbilleder af medarbejdere, der arbejder og kunder, der er glade for produktet.

Læs mere om Profilfilm >

Profile

Explainerfilm

En explainer film viser meget lavpraktisk, hvordan et produkt, koncept eller system fungerer. En explainer film er ikke tænkt som en reklame, men fungerer lidt som indirekte reklame. Her kan bruges animation, men vi laver tit explainer videoer som minidokumentar, da det giver en tryghed, at et rigtigt menneske viser, hvordan noget fungerer i praksis. En explainer video må gerne være sjov og kæk i sit udtryk.

Læs mere om Explainerfilm >

new_muppet

Præsentationfilm

En præsentationsfilm eller præsentationsvideo er ligesom en profilfilm, men den har i højere grad fokus på at fortælle på en mere levende og underholdende facon. I højere grad skal personerne i firmaet præsenteres på en sjov og underholdende måde, hvor selve produkterne falder lidt mere i baggrunden. En præsentationsvideo er mere et svar på “hvem” end på “hvad”.

Læs mere om Præsentationsfilm >

presentation

Messefilm

En messefilm eller messevideo siger vel næsten sig selv – en film, der er optaget på en messe. Den klassiske model af en messefilm er meget generel med interviews fra deltagere og en masse video fra højdepunkter. Hvis man skal lave en mere interessant og relevant messefilm, kan man med fordel omforme det til en Instafilm. Det kan gøres ved at følge én hovedperson og få en subjektiv oplevelse af messen.

Læs mere om Messefilm >

Messefilm

Instruktionsfilm

En instruktionsfilm eller instruktionsvideo er ligesom en explainer film. Kært barn har mange navne, men instruktionsfilmen henvender sig mere til et konkret produkt og ikke til koncepter eller systemer. Hos Instafilm vil vi helst instruere nogen i at bruge produkter ved at gøre det personligt og humoristisk samtidig med, at man får den rigtige instruktion og information.

Instrcution

Employer Branding film

En Employer Branding-film eller Employer Branding video er en film, der skal vise din virksomhed frem for potentielle ansatte samtidig med at gøre nuværende ansatte stolte af at være i netop din virksomhed. Det gør vi som oftest ved at finde en hovedkarakter og dykke ned i den persons hverdag. Gerne hvor vi ser dem lave noget meget konkret, som har en god symbolværdi for at vise deres job, når det er bedst. Samtidig skal vi også finde frem til en autentisk og ærlig fortælling, så det fremstår med stor troværdighed.

Læs mere om Employer branding film >

new_employer

Testimonial film

Hvis man skal lave en fed testimonialfilm eller testimonial video (eller anbefalings-film), så skal man forsøge at være så konkret som muligt samtidig med at være så kort som muligt. Hvis der ikke er andet end generel ros i din testimonialfilm, må filmen vare maks. 10 sekunder. Hvis du gerne vil have en lidt længere film, så skal der snakkes om et konkret projekt og gerne også vises noget frem. Til dette er en Instafilm også særdeles god.

Læs mere om Testimonial film >

testimonial

Uanset hvilken type produktion du ønsker, anbefaler vi altid at du sikrer at det forbliver autentisk og ægte, således at det giver mest mulig mening for dine seere. Såfremt du ønsker det, kan Instafilm være din sparringspartner og rådgive omkring, hvilken type film du bør få produceret, og hvordan din film når bedst i mål.

Er du klar til at tage det næste skridt?

Bliv kontaktet af Abbi
abbi_moreno